Customer Services B2B Product Management Coordinator

Hours per week
40 hours
Hours per week
Mercedes-Benz Cars & Vans BeLux
  • Marketing & Communication
Solliciteer

Functie

  • Je bent bekend met het assortiment reserveonderdelen van Mercedes-Benz en de bijbehorende tools, systemen en programma's (intern en extern), dankzij de informatie die wordt verstrekt door Region Europe en GSP, door het observeren en volgen van de markt en haar uitdagingen, door het opstellen en analyseren van rapporten, door regelmatig contact met de buitendienst en PSA Mercedes-Benz.
  • Je beheerst ook de activiteiten van de lokale markt: werkplaatsuitrusting, oliën, BMS, enz., evenals specifieke diensten (B2B Connect,...) en programma's (PARTSPro+,...).
  • Je neemt actief deel aan het definiëren van relevante/winstgevende B2B-acties (Sell-in en Sell-out) in samenwerking met KAM Parts (intern en extern) en de bijbehorende verkoopdoelstellingen, als onderdeel van marketingcampagnes. 
  • Je ondersteunt de professionalisering van de Parts Trading business door:
  • Het bieden van deskundige ondersteuning aan interne teams (marketing, KAMs Parts, Field Forces Customer Services Mercedes-Benz Cars) door middel van rigoureuze/diepgaande input en follow-up voor elke marketingactie met betrekking tot de B2B-marketingcomponent.
  • Het bieden van professionele, flexibele en commerciële ondersteuning aan de Field Forces en het PSA-netwerk bij de uitvoering van acties, op basis van een goede kennis en beheersing van producten, tools (B2B Connect, etc.), de B2B-markt en operationele systemen en processen (Parts Promo, etc.).
  • Je werkt mee aan de ontwikkeling van marketingcampagnes en de bijbehorende marketingondersteuning in samenspraak met de B2B marketingspecialist.
  • Je zorgt voor een goede samenwerking en indien nodig ondersteuning/back-up naar de B2C productmanager.
>Ik ben trots op het feit dat ik in de lead ben van een baanbrekend Europees CRM-project dat het verschil zal maken. Niet alleen in ons land, maar in heel Europa. Ik krijg met andere woorden de kans om leiding te geven en tegelijkertijd kom ik met diverse culturen in contact. Een verrijkende ervaring!Kathy

Your profile

  • Bachelor- of masterdiploma in marketing, bedrijfswetenschappen of economie.
  • Ervaring in aftersales en/of in de automotive sector is een pluspunt.
  • Een sterke interesse in de automotive aftermarket, affiniteit met de spare parts sector, marketing en commerciële vaardigheden.
  • Analytisch vermogen: Sterke analytische vaardigheden om zelf rapporten op te stellen, statistische gegevens/resultaten te lezen en te interpreteren om mogelijkheden/kansen te identificeren en passende maatregelen/oplossingen te definiëren.
  • Volhardend, nauwkeurig, gestructureerd en flexibel.
  • Resultaat- en oplossingsgericht.
  • Goede communicator, sociaal en assertief.
  • Neemt initiatief en is in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken.
  • In staat om te gaan met stress en deadlines.
  • Klantgericht en commercieel ingesteld.
  • Tweetalig (NL/FR) met een goede kennis van het Engels. Kennis van het Duits is een pluspunt.
  • Kennis en vaardigheid in MS Office tools.

Departement

Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling, implementatie, het beheer en de promotie van het productportfolio (Mercedes-Benz Genuine Parts, geselecteerde leveranciers op de lokale markt, ...), diensten (B2B Connect, ...) en programma's (PARTSPro+, ...) op het gebied van Mercedes-Benz personenauto's voor de Benelux, met een focus op het B2B-kanaal, om een concurrentiepositie te garanderen die voldoet aan de behoeften van de markt. Om te zorgen voor effectieve marketing en om de loyaliteit en tevredenheid van klanten continu te versterken (Direct: Geautoriseerde servicepunten en PARTSPro KAM's; indirect: B2B-klanten).

Je bent medeverantwoordelijk voor de implementatie van de after-sales marketing strategie van Mercedes-Benz Cars Benelux, om zo bij te dragen aan het behalen van bedrijfsdoelstellingen binnen de kaders van een klantgerichte organisatie en afgesproken budgetten.

Je werkt nauw samen met de B2B-marketingspecialist en moet ook regelmatig afstemmen met de B2C-productmanager en de marketingspecialist.

Je staat in nauw contact met de afdelingen marketing, pricing & intermediaries en business development, maar ook met de afdelingen parts en field forces van KAM in België en Nederland.

Wij bieden

    Een job in een zeer dynamische en vooruitstrevende onderneming die kwaliteit en professionalisme hoog in het vaandel draagt en waar medewerkers met realistische ambities met de groei van de diverse activiteiten kunnen meegroeien.
    Een degelijke opleiding.
    Coaching en begeleiding on the job.

Sollicitatie Procedure

  1. Kandidatuur

    Na ontvangst van jouw sollicitatie wordt deze intern beoordeeld. Daarna ontvang jij spoedig een reactie!
  2. Screening

    Wij zullen uw aanvraag screenen en u zo snel mogelijk op de hoogte brengen.
  3. Interview(s)

    Nadat u geslaagd bent voor de screening, nodigen wij u uit voor een gesprek op ons kantoor!
  4. Aanbod

    In deze fase geven wij u graag een aanbod dat u niet kunt weigeren! :-)
  5. Contract ondertekenen

    Nadat u de offerte heeft aanvaard, stellen wij een contract op en nodigen wij u uit om deze te ondertekenen.

Heeft u vragen?

Neem contact op met de recruiter

Sophie Bouty

Binnen 2 weken geven wij u feedback over uw kandidatuur.
Bij Mercedes-Benz staan onze medewerkers centraal. Ongeveer 289.000 medewerkers uit 150 landen werken bij het moederbedrijf Mercedes Benz Group. We zorgen er met zijn allen voor dat iedereen zich thuis voelt. Onze cultuur kenmerkt zich door creativiteit, innovatie en teamspirit. Je komt terecht in een divers en multidisciplinair team waar veel waarde wordt gehecht aan co-creatie. Wij bieden ruimte om jouw kwaliteiten en creatieve ideëen te benutten. Laten we van elkaar leren en met elkaar creëren! Werken bij Mercedes-Benz biedt veel voordelen: van flexibel werken, een internationale omgeving en individuele ontwikkelingsmogelijkheden tot diverse gezondheids- en sportinitiatieven en aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden.
In de uitnodiging voor het interview sturen we je wie je tijdens het interview zult ontmoeten. Dit zal hoogstwaarschijnlijk een hiring manager en een recruiter zijn.
Lees de volledige FAQ