Departement
Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling, implementatie, het beheer en de promotie van het productportfolio (Mercedes-Benz Genuine Parts, geselecteerde leveranciers op de lokale markt, ...), diensten (B2B Connect, ...) en programma's (PARTSPro+, ...) op het gebied van Mercedes-Benz personenauto's voor de Benelux, met een focus op het B2B-kanaal, om een concurrentiepositie te garanderen die voldoet aan de behoeften van de markt. Om te zorgen voor effectieve marketing en om de loyaliteit en tevredenheid van klanten continu te versterken (Direct: Geautoriseerde servicepunten en PARTSPro KAM's; indirect: B2B-klanten).
Je bent medeverantwoordelijk voor de implementatie van de after-sales marketing strategie van Mercedes-Benz Cars Benelux, om zo bij te dragen aan het behalen van bedrijfsdoelstellingen binnen de kaders van een klantgerichte organisatie en afgesproken budgetten.
Je werkt nauw samen met de B2B-marketingspecialist en moet ook regelmatig afstemmen met de B2C-productmanager en de marketingspecialist.
Je staat in nauw contact met de afdelingen marketing, pricing & intermediaries en business development, maar ook met de afdelingen parts en field forces van KAM in België en Nederland.