Interessegebieden
Locatie

Interessegebied

>

Sales

Hallo, ik ben Steve en ik ben heel blij het team 'Direct Sales en Used Cars' te mogen leiden. Wat doen wij precies? Zoals de naam al doet vermoeden, heeft ons team twee hoofdtaken. Enerzijds verkopen en leveren we wagens aan directe fleetklanten en aan interne klanten. Daarnaast verkopen we de 'buy-backs' aan het occasienetwerk van Mercedes-Benz Certified en bieden we hen de nodige ondersteuning voor het beheer van de occasiewagens.

Mercedes-Benz gaf mij – en ook de leden van mijn team – de kans om mijn talenten en competenties tijdens mijn hele loopbaan verder uit te bouwen. Het werkt echt zeer motiverend om variatie te kunnen brengen in verschillende rollen en tegelijkertijd ook aan je persoonlijke groei te werken.

SteveSales Used Cars
Sales
>

Finance

Wij waken over de gezonde financiële positie van Mercedes-Benz Cars in de BeNeLux waarbij we niet alleen de huidige situatie in ogenschouw nemen, maar ook inschattingen voor de toekomst maken. Een centrale rol is voor ons weggelegd; als gatekeeper van onze processen en richtlijnen, als partner bij de invoering van nieuwe systemen inclusief digitale platformen en als toezichthouder op de harmonisatie van processen in de BeNeLux-organisatie. Moet ik nog zeggen dat onze uitdagingen zeer divers en dus heel verrijkend zijn? Temeer, omdat België vaak als piloot voor nieuwe, internationale, projecten wordt ingeschakeld. Dit continue en innovatieve streven naar verbetering is mijn dagelijkse inspiratiebron – conform onze slogan ‘The Best or Nothing’.

KoenAccounting
Finance
>

Marketing & Communication

Het departement Marketing & Communication (Customer Services MB Cars) heeft als belangrijkste missie het ten dienste staan van de klant en diens voertuig. Zij stelt diensten, onderdelen en accessoires voor die beantwoorden aan de noden en verwachtingen van de klant, … Teneinde diens rijplezier van de eerste tot de laatste dag te verzekeren.

Deze missie vraagt dat wij dagelijks samenwerken met diverse departementen, zowel in de na-verkoop als in de verkoop, ….en dit maakt ons werk zo verrijkend en divers.

Het aspect ‘klantenservice’, hand in hand met mobiliteit….; ziehier een perfecte combinatie, een dagelijkse bron van uitdagingen, vernieuwing en creativiteit. Het zorgdragen voor de klant en ernaar te streven dat zijn/haar mobiliteit altijd een positieve en intense ervaring blijft…; dat is wat mij dagelijks drijft. Meer dan mijn dagelijks brood, is dit ‘mijn vitamine boost’.

MarjorieCommunicatie
Marketing & Communication
>

Technical

Mijn functie speelt zich af binnen het departement Technical Operations, Customer Services Mercedes-Benz Cars. Met ons compacte team van echte ‘petrol heads’ geven we technische ondersteuning aan het dealernetwerk in België en Luxembourg. Dit betekent dat wij dagelijks uitgedaagd worden door allerhande technische vraagstukken van relatief eenvoudige tot zeer complexe. Wij begeleiden onze dealers in het vinden van een snelle, kwalitatieve en betrouwbare oplossing zodat onze klanten probleemloos kunnen blijven genieten van hun Mercedes-Benz of smart.

Werken in dit departement is voor mij persoonlijk zeer interessant omdat geen enkele dag hetzelfde is. Bovendien kom ik dagelijks in contact met de nieuwe, toonaangevende technologieën van een premium merk als Mercedes-Benz. En leer ik dus ook elke dag bij.

PieterCustomer Services
Technical
>

Service & Support

Het juridische departement biedt juridische ondersteuning aan alle juridische departementen en entiteiten (Cars, Vans, Trucks en Evobus). We bieden bijvoorbeeld praktische en concrete oplossingen voor commerciële kwesties, maar stellen ook adviezen op en we onderzoeken uiteenlopende commerciële documenten. Die diversiteit is voor mij dé sleutel om mezelf te ontplooien binnen het bedrijf. Elke dag is immers helemaal anders en komt met nieuwe verrassingen en onverwachte gebeurtenissen. Mercedes-Benz is bovendien pionier in de auto-industrie en een bevoorrechte speler op de markt. Het merk kan dus niet anders dan blijvend inzetten op onderzoek en ontwikkeling van nieuwe projecten. Een uitdaging van formaat, maar die maakt het allemaal nóg interessanter.

GregoireLegal
Service & Support
>

Digital

Ik werk op de marketingafdeling van Mercedes-Benz Cars in Brussel waar ik me met mijn collega’s toeleg op de communicatie over en voor onze merken en modellen. We benutten diverse kanalen waarbij het online gebeuren de laatste jaren een hoge vlucht heeft genomen. De afgelopen twee jaar heb ik me daarin totaal kunnen uitleven. Een uitdagende en dankbare job. Want je bent een bevoorrechte getuige en deelnemer van de digitalisering van onze samenleving. Tegelijkertijd laat het ons toe om onze almaar jongere doelgroepen op hun terrein aan te spreken. Trouwens, die digitalisering in marketing sluit perfect aan bij de evolutie van onze modellen en de automobielindustrie. Connectiviteit is het codewoord. ‘Lucky me’ dat ik in één van de meest innovatieve bedrijven in de automobielsector aan de slag ben ☺.
ClaireMarketing
Digital